Cikánské údolí s jeskyněmi

Cikánské údolí s jeskyněmiMalá a Velká cikánská jeskyně jsou ukryty v Cikánském údolí, ke kterému se dostanete, vydáte-li se po žluté podél Dobranovského potoka. Tento okruh začíná v ulici Pod Stráží, a jakmile přejdete několik lávek, ocitnete se v samotném Cikánském údolí, odkud budete mít nádherný výhled na Sloupský hrad.

Malá cikánská jeskyně

Zhruba po kilometru cesty Cikánským údolím se před vámi rozprostře uměle vytesaná Malá cikánská jeskyně s dokonalými klenutými stropy. Ta pochází už z roku 1756, kdy byla vytvořena těžbou brusného písku pro místní zrcadlárnu. Zeptáte-li se místních, proč nese jeskyně zrovna tento název, dozvíte se příběhy o tom, jak tato jeskyně sloužila jako příležitostná střecha nad hlavou pro potulné cikány.

Velká cikánská jeskyně

Budete-li pokračovat od Malé cikánské jeskyně dále po žluté, dorazíte zhruba po pěti stech metrech k Velké cikánské jeskyni. Jedná se o opravdu velikou pískovcovou jeskyni, která byla dle nejrůznějších výzkumů osídlena už v pravěku.

Zpátky se sedmi trpaslíky

Od Velké cikánské jeskyně se pak úvozovou cestou dostanete až k rozcestí  U sedmi trpaslíků , odkud vás zavede stará kupecká cesta, jež spojovala Prahu se Žitavou, zpátky k Sloupskému hradu.

Foto: www.obecsloupvcechach.cz

Další vyhlídkový okruh

Okruh kolem Vlímkova rybníku ve Sloupu v ČecháchOkruh kolem Vilímkova rybníku

Pokud se chcete vydat poznávat krásy kolem Sloupu v Čechách, ale ze zdravotních důvodů, nebo třeba kvůli malým dětem nemůžete absolvovat túry po skalách, pak určitě oceníte okruh kolem Vilímkova rybníku. > Více informací o okruhu